1 Ekim 2017 Pazar

Şu Yağmur Bir Yağsa - Kamil Erdem


Bereketli bir yağmur muyum, karayeli biraz sola çeviren miyim, beyinleri ve kasları felç eden rutubet miyim bilmiyorum.
*
Yine ilk defa okuduğum ama keşke daha önce okumuş olsaydım, daha önce haberim olsaydı dediğim bir yazar Kamil Erdem. Kitabında toplum eleştirisini o kadar güzel yapmış, karakterleri o kadar güzel incelemiş ki hayran kalmamak elde değil tabi.
Kitapta ki karakterler her yerde görebileceğiniz cinsten. Bakkalınız mesela hikayelerden birinde, komşunuz, kardeşiniz, siz varsınız bu kitabın içinde, her telden insanla karşılaşıyorsunuz yani. Sokağa çıkıp yürümek gibi bir şey bu kitabı okumak. Farklı hikayelerde farklı karakterlerle bakış açıklarını da değiştiriyor Kamil Erdem, sürekli aynı yerden bakmıyor kameranızın açısını döndürmenize yardım ediyor bu kitap.
**

Her şey şu fabrikaya giden demiryolu gibi düz olsaydı.

Kitap 11 hikayeden oluşuyor. Her hikayede farklı karakterin anlatımıyla okuyorsunuz ama bir hikayedeki yan karakter bir sonraki hikayede ana karakter olabiliyor. Cümleler bazen bana biraz tuhaf geldi ama genel olarak dili çok güzeldi, kendini okutan anlatımı vardı. Zaten hikayeler kısa kısa, sizi sıkma şansı yok. Yaptığı eleştiriyi de çok net gösteriyordu yazar ve bu eleştiri sadece bir tarafa değildi, toplumda yanlış olan herkese ve her şeye genel olarak insanları yargılayan bakışlara karşıydı. Benim beğendiğim ve Kamil Erdem’ in diğer kitaplarını da okuma isteği oluşturan bir kitap oldu. Sizin de seveceğinizi içinde bir yerinde  kendinizi bulacağınızı düşünüyorum.


Aynada kendime baktım. Yine yanlış bir yüz gördüm. Kimselere bakmayan iki yalnız göz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder