13 Ekim 2017 Cuma

Başka Şansın Yok - Harlan Coben


“İlk kurşun göğsüme isabet ettiği an, kızım aklıma geldi.”

*

Harlan Coben, lisede bir arkadaşım sayesinde tanıştığım bir yazardı. O zaman Kimseye Söyleme kitabını okumuştum ve bayılmıştım. Son ana kadar kimin katil olduğunu çözemediğim kitaplar ayrı bir etkiler beni. Başka Şansın Yok’ta da son sayfaya kadar ne olduğunu tam olarak anlatmıyor yazar. Ben okurken nerdeyse herkesin katil olabileceğini düşünmüştüm ama en düşünmediğim yerden vurmayı başardı beni. Olay o kadar iç içe geçmiş bir hale dönüşüyordu ki ortalara doğru artık bir sonuca varması için heyecandan nefes nefese okumuştum. Gerilimi, sizi düşündürmesi, tereddüde düşürmesi, kovalamacası… Her anıyla hoştu kitap.

**

Hikayeye gelirsek: Dr. Marc Seidman asıl anlatıcımız kitapta. Bir göremediği biri tarafından o ve karısı vuruluyor, karısı ölüyor, kızına ne olduğuysa bilinmiyor. Herkes onun da öleceğini düşünürken komadan çıkan Seidman, saldırganlarını bulmak adına bitmek bilmez bir koşuşturmanın içine düşüyor. Kızını bulmaya çalışırken karısının, eski sevgilisinin sırları içine düşmeye başlıyor. Kızına ulaşmak da, işin içinden çıkmak da hiç kolay olmuyor onun için.

***

Eğer polisiye-gerilim seviyorsanız, kafanızı dinlendirmek ama kitaplardan da çok uzaklaşmak istemiyorsanız bakmanız gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum…


Bazen karıştırıyorum. Doğru sebeple yanlış şey mi yoksa yanlış sebeple doğru şey mi? Yoksa ikisi de aynı şey mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder